10 Žinomiausių SEO mitų

Dažnai optimizavimas paieškos sistemoms yra sulyginimas su burtais, kadangai realiai kaip paieškos sistema veikią ir pagal rikiuoja rezultatus žino tik patys jos kūrėjai. Kiekvienais metais išgirstame/sužinome vis naujų neva „seo guru“ atskleistų mitų susijusių su optimizavimu paieškos sistemoms.
Kiekvienu atveju atsiranda gausybės palaikančiųjų, bet taip ir nesutinkančių. Bet kuriuo atveju nei viena pusė praktiškai negali įrodyti tų faktų realumo.
Tai gali įnešti nemaža sumišimo dar tik pradedantiesiems domėti optimizavimu paieškos sistemose (seo). Šiame straipsnyje aptarsime ir paneigsime kelis populiarius seo mitus.

Štai 10 populiariausių ir geriausiai žinomų SEO mitų:

1. Naujų svetainių/puslapių registravimas paieškos sistemose. Galime jus nuraminti, jog jau mažiausiai 5-6 metai, kai paieškos sistemos pačios susiranda ir suindeksuoja visus naujus tinklapius.

2. Tinklapiui reikalingas „Google sitemap“. Jeigu jūsų tinklapis sudarytas tvarkingai t.y. visi puslapiai turi nuorodas vieni į kitus, tai Google Sitemap nėra būtinas. Nieko blogo nenutiks jei jį ir turėsite, tačiau jis tikrai nepagerins tinklapio pozicijų paieškos sistemoje.

3. Tinklapio turinį reikia nuolat atnaujinti. Nuolatiniai atnaujinimai tinklapyje (naujas turinys) gali padidinti indeksavimo greitį paieškos sistemose, tačiau tai neįtakos pozicijų. Savo praktikoje esu matęs daugelį galingų tinklapių užimančių geriausias pozicijas populiariausiais raktažodžiai kurie stovėjo visiškai nepakitę ištisus metus.

4. PPC (Pay-par-click) reklamos kampanijos tokiose kompanijose kaip Google Adwords padės kilti Google paieškos sistemoje. Šioje vietoje atsakymas yra konkretus ir paprastas – tai visiškai neįtakoja organinių pozicijų paieškos sistemose.

5. Google tinklapį ištrins iš indekso, jeigu nesilaikysite Google siūlomų optimizavimo ir tinklapio administravimo taisyklių.
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35769 Šiuo atveju mano patarimas būtų nesijaudinti dėl to, kad neesate skaitę šių Google patarimų. Blogiau nebus jeigu ir perskaitysite, tačiau jeigu jau skaitote šį blogą tikrai žinote esminius dalykus ko nepatartina daryti tinklapyje.

6. Atgalinių nuorodų (backlinks) pirkimas = pašalinimas iš Google. Šiame teiginyje negalime sakyti, kad nėra tiesos. Google, o ypač MATT CUTTS (vienas Google inžinierių specializuojantis SEO srityje) mėgsta gasdinti žmones dėl atgalinių nuorodų pirkimo. Kadangi vienas iš pagrindinių faktorių sudarant paieškos rezultatus yra atgalinės nuorodos Google nenori įskaičiuoti pirktų nuorodų. Tačiau atskirti kuri nuoroda yra nupirkta, o kuri natūrali nėra taip lengva netgi pačiam Google’ui.
Esmė, kad manyti, kad Google lengva ranka ims ir pašalins iš indekso bet kurį tinklapį neva nusipirkusį atgalinių nuorodų yra naivu. Jeigu Google’ui ir pavyksta kažkokiu stebuklingu būdu atskirti pirktas nuorodas nuo nepirktų jų Google tiesiog neužskaitys/ignoruos.

7. H1, H2 ir kiti headings’ai būtini norint užimti aukštas pozicijas. Šį mitą iš tiesų yra sunku paneigti. Realų faktų savo praktikoje patvirtinančių realius pokyčius naudojant H1 header tag’us kol kas neturiu ir nemanau, kad turėsiu. Esminis dalykas, dėl ko H1 gali įtakoti pozicijas paieškos sistemose yra tai, kad šiame tag’e paprastai tekstas lyginant su bendru tinklapio teksto dydžiu yra kur kas didesnis, o tai atkreipia žmonių dėmesį, todėl yra logiška manyti, kad į tai atsižvelgs ir Google.

8. Raktažodžiai turi būti „Meta keywords tag’e“. Teko nemažai diskutuoti su žmonėmis užsiimančiai tinklapių kūrimu/programavimu ir tiek pat jei ne ilgiau teko juos atkalbinėti juos nuo šio beverčio tag’o naudojimo. Žmonės yra įsitikinę, kad visi meta tag’ai yra sukurti ne be reikalo, tačiau realiai net nesupranta jų prasmės. Šis meta tag’as buvo sukurtas talpinti raktažodžiams kurių nebuvo pačiame puslapyje, o ne atvirkščiai.

9. Teksto kiekviename optimizuojame puslapyje turi būti nemažiau 250 žodžių teksto. Negaliu sakyti, kad tai yra visiška nesąmonė, tačiau tikrai nėra taip, kad puslapis siekiantis aukščiausių pozicijų vienu raktažodžių su <250 žodžių nusileis puslapiui kuriame yra 250 žodžių. 250 žodžiai tekste yra tiesiog optimalus vidutinio straipsnio ilgis – niekas daugiau.

10. Puslapį turi optimizuoti, ne tik konkrečiam raktažodžiui tačiau ir ilgesnei jo versijai (Long tail keywords). Tikrai ne. Tačiau, tai dažniausiai gaunasi automatiškai, tokio tipo raktažodžiams pasiekti aukštas pozicijas nėra sunku, nes nedidelė dalis jų naudoja ilgus (2-5 žodžių) raktažodžius.

Tikiu, kad tai yra tik maža dalis mitų iš SEO pasaulio. Jūsų nuomonė, patarimai ir kritika visada yra laukiama komentarų skiltyje.

Pasidalinkime savo žiniomis!

VN:F [1.9.5_1105]
+13

  1. avatar Nicks

    Del punkto nr. 3 drįsčiau ginčytis, bet kiti punktai tai liuks :)

    VA:F [1.9.5_1105]
    0
  2. avatar sergej

    Sutinku su 3 nr.Irgi mačiau tokiu puslapiu.

    VA:F [1.9.5_1105]
    0
  3. avatar Martynas Buivys

    Deja 7 punktas yra neteisingas. Matt Cutts savo bloge yra padaręs specialų pranešimą dėl backlinkų pirkimo ir teigė, kad google išvystė itin puikią pirktų backlinkų aptikimo sistemą. Nepaisant to, kad Googlas mėgsta pagąsdinti, manau, kad šis faktas yra teisingas. Taipogi yra galimybė apskųsti saitą, kuris pardavinėja backlinkus. Tarkim aš nemėgstu lpi.lt ar kokio kito portalo, matau linkų krūvą ir suteikiamas galimybes nusipirkti backlinką. Parašau laiškelį per google webmaster tools ir lpi.lt gauna nuobaudą rankinguose.

    VA:F [1.9.5_1105]
    0
  4. avatar admin

    Martynai, dėl backlink’ų pardavinėjimo kenčia puslapio PageRank, ne pozicijos.

    VN:F [1.9.5_1105]
    0
  5. avatar Martynas

    Na, o dėl PR kritimo kenčia pozicijos ;) Juk viskas susiję :)

    VA:F [1.9.5_1105]
    0
  6. avatar Justinas

    Sveiki,

    neretai čia apsilankau ir surandu fantastiškų įrašų. Šiame straipsniuke naujokams yra itin įdomios bei naudingos informacijos.

    VA:F [1.9.5_1105]
    0

Jūsų atsiliepimas

Gairės: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .